Sayfalar

8 Nisan 2012 Pazar

BIOMEN MARKA REKLAMCILAR DERNEĞİ

 

 Biomen reklamı ile ilgili tutamadım kendimi tepkiler bence fazla.  yok onlar ayaklandı yok bunlar ayaklandı derken yılların marka sı reklamcılar derneğinden ihraç edilmiş biraz ağır oldu sanki, almanlar kendi geçmişleri ile rahat rahat dalga geçebilirken biz reklamda hitler kullanıldığı için tepki gösteriyoruz. Eğer bir toplum bir objeye bir duruma bir kişiye fazla bir anlam yüklüyorsa, kendini fazla ödüllendirip bir anda cezalandırıyorsa bu toplum depresyondadır. Unutmayılım ki aşırı uçlar birbirine benzer, aşırı uçtakiler benzerliklerinin farkında olmadan sadece görünüşlerine, dillerine takılırlarsa benzerlikleri göremezler. Çok fazla aşırı tepki aynı zamanda borderline kişilik bozukluğu belirtisi de olabilir. Borderline olan bir kişi aynı zamanda iniş çıkışlardan öfke patlamalarından dolayı depresyona da girebilir. Yani aşırı uçlarda olduğumuz için Türk toplumunun geneline borderline teşhişi kanımca konulabilir. Şunu da unutmamak gerekir kişi eğer 25 yaşını geçmiş ise depresyonu artık kalıcıdır yani bipolardır düzelmez ilaç tedavisi ile bipolar ile yaşamayı öğrenebilir geçiremez. Nerden nereye diyebilirsiniz, dış görünüşe aldanmadan bir toplum analizi yaptık, aşırı bir tepki olduğu için. Zor bir durum kabul, almanlar kendi geçmişleri ile dalga geçerken biz ne yapıyoruz peki her zaman yaptığımızı aşırı tepki gösteriyoruz. Haksız değerlendirme yapıyoruz. Reklamı yaptığı için kınanabilir ki belli zümreler tepkisini gösterdi, ve reklam çekildi RTÜK hukukçuları ceza vermedi Reklamcılar Derneği ne yaptı? Reklam toplumun her zaman aynası olduğu için reklamcılardan çıkıp topluma geldik tümevardık. Ki Hulusi Dericinin agresif tarzı benim de hoşuma gitmez, reklamda tokat falan ben sevmem.

Reklamlarını beğeniriz beğenmeyiz fakat duayen olmuş bir ajansı ve sahabi Hulusi Derici'ye haksızlık yapıldığını düşünüyorum reklamcılarımızın çıkıp da konu hakkında sosyal medyada orda burda yorum yapmamaları enteresan aynı zamanda yalakalık yaptıklarını doğrular nitelikde. Yorum yapıyorlar diye bilirsiniz yaptıkları yorumlar nasıl olur aşalık adam niteliğinde, bence hiçbirine yakışmıyor,  reklamcı olmak Türkiye'de reklamcı olan kimseye  yakışmıyor. Türkiye de ki reklamcılık çoğu zamanlarda hırsızlık diyebiliriz. Tüketiciyi araştırma yapmayan internete girmeyen Dünyayı takip etmeyen bir kişi olarak düşündüklerinden devamlı aptal yerine koyuyular. Marka ajansının teşekkürü aşağıdaki gibidir.

'REKLAMCILAR DERNEĞİ'NE TEŞEKKÜR EDERİZ''

''RTÜK’ün, “ Biz sansür kurulu değiliz. Hukukçularımız inceledi, bu reklamda yasaları ihlal eden bir durum yoktur.” açıklamasını yapmadan çok önce yayınını durdurduğumuz bir reklamdan dolayı Reklamcılar Derneği ajansımıza karşı bir disiplin soruşturması açmıştı.

Derneğin ajansımıza karşı yürüttüğü bu antidemokratik tavır ilk değildir ve varmak istedikleri nokta bizim için gayet açıktır. Az önce dernek üyeliğimizi üzülerek sona erdirdiklerini ajansımıza bildirmişlerdir.

Yıllar önce de istifa ederek ayrılmamıza rağmen, bir dönem sonraki yönetimin arzusu üzerine üç yıllık aradan sonra yeniden üyesi olduğumuz RD'ye bu kararlarından dolayı teşekkür ediyoruz.

Reklamın bir istenen etkileri, bir de istenmeyen etkileri vardır. Reklamcı öncelikle istenen etkileri yaratmaya çalışır. Ancak elbette istenmeyen etkileri de hesaba katar, toplumdaki hassasiyetlere özen gösterir. M.A.R.K.A. her zaman bu iki dengeyi tutturmaya özen göstererek çalışmıştır.

Çok sayıda manevi değeri olan bir toplumda her değeri hesaba katarak reklamcılık yapmak yaratıcılığın sınırlarını çok köşeli çizmektir. Diğer uygulamalı iletişim alanlarında olduğu gibi, reklamcılıkta da zaman zaman bazı tabular kurcalanabilir. Sonucunda da bazen genel kamuoyu veya bazı gruplar tepki göstererek iletişimciyi hizalamaya çalışırlar. Daha baştan hizaya girerseniz orada reklam da kalmaz reklamcı da.

M.A.R.K.A. hiçbir gruba göre hizalanmadan ama toplumsal değerleri her yönüyle değerlendirerek, gerekirse ifade özgürlüğünün sınırlarını da zaman zaman zorlayarak hizmet verdiği markalara başarılı reklam kampanyaları yapmaktadır… Ve yapmaya devam edecektir.''
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder